کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9318 | مشاهده و دانلود: 749233856 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/01 | اعضاء: 317822 | نظرات: 37945
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

روش ارتقای رم در ویندوز ۱۱

رم (حافظه با دسترسی تصادفی) یکی از بخش‌ های ضروری هر کامپیوتری است که با ویندوز ۱۱ کار می‌کند. رم کم باعث کندی کامپیوتر می‌شود، پس هرچه رم بیشتر باشد تقریبا همیشه بهتر است. در این راهنما یاد می‌گیرید که چطور مقدار رم (و نوع و سرعت آن) را در ویندوز ۱۱ چک کنید.

 

روش ارتقای رم در ویندوز ۱۱

 

چطور مقدار رم را در ویندوز ۱۱ چک کنیم؟

برای بررسی رم روی ویندوز ۱۱، با فشردن دکمه‌ های Windows+i برنامه‌ی تنظیمات (Settings) را باز کنید. بعد از باز شدن تنظیمات، روی گزینه‌ی "System" در بخش کناری کلیک کنید و سپس "About" را انتخاب کنید.

در صفحه‌ی System > About، بخش "مشخصات دستگاه" (Device Specifications) را در بالای لیست با کلیک کردن روی آن باز کنید. درست پایین آن، مقدار رم کامپیوترتان را در بخش "رم نصب‌ شده" (Installed RAM) خواهید دید.

این صفحه‌ی مشابه معمولا برای دیدن نوع پردازنده‌ی (CPU) کامپیوترتان در بخش "پردازنده" (Processor) نیز کاربردی است. اگر نیاز به کپی کردن این مشخصات برای به اشتراک گذاشتن در آینده دارید، روی دکمه‌ی "کپی کردن" (Copy) کلیک کنید و می‌توانید آن را در یک پیام یا ایمیل جایگذاری کنید.

 

چطور سرعت و نوع رم را در ویندوز ۱۱ چک کنیم؟

دانستن نوع و سرعت رم کامپیوتر زمانی که قصد ارتقای رم را دارید ضروری است. ساده‌ ترین راه برای فهمیدن این موضوع استفاده از "مدیر وظیفه" (Task Manager) است. برای باز کردن آن، ابتدا با کلیک راست روی دکمه‌ی Start و انتخاب "Task Manager" از منو آن را باز کنید. همچنین می‌توانید با فشردن دکمه‌ های Ctrl+Shift+Esc مدیر وظیفه را باز کنید.

بعد از باز شدن مدیر وظیفه، روی دکمه‌ی "عملکرد" (Performance) در سمت چپ کلیک کنید و سپس "حافظه" (Memory) را از بخش کناری انتخاب کنید. اگر تب "عملکرد" را در سمت چپ نمی‌بینید، روی آیکون همبرگر (شبیه به سه خط افقی روی هم) در گوشه‌ی بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید.

در صفحه‌ی اطلاعات حافظه، به گوشه‌ی بالا سمت راست پنجره نگاه کنید. در آنجا، کل ظرفیت رم کامپیوترتان (مثلا ۱۶.۰ گیگابایت) را خواهید دید. برای دیدن سرعت و نوع رم نصب‌ شده، به سمت پایین مرکز نمایشگر "حافظه" در مدیر وظیفه نگاه کنید. در آنجا لیست کوتاهی پیدا خواهید کرد که سرعت و شکل ظاهری (فرم) رم و همچنین تعداد اسلات‌ های رم فیزیکی که از آن استفاده می‌کند را به شما نشان می‌دهد.

به طور کلی، رم سریع‌ تر باعث عملکرد بهتر می‌شود و ارتقای آن راهی ساده برای بهبود عملکرد کامپیوترتان است.

 

دریافت جزئیات بیشتر با استفاده از PowerShell رابط کاربری در ویندوز تنها اطلاعات کمی درباره‌ی رم شما را نشان می‌دهد. این رابط به شما نخواهد گفت که رم از چه نوعی است (مثلا DDR4 یا DDR5)، در کدام اسلات روی مادربرد قرار دارد و یا ساخت چه شرکتی است. اگر به این اطلاعات نیاز دارید، باید از طریق ترمینال ویندوز (Windows Terminal) از PowerShell استفاده کنید.

منوی استارت را باز کنید و PowerShell را جستجو کنید، سپس روی اولین نتیجه کلیک کنید. همچنین می‌توانید با فشردن دکمه‌های Windows+X و انتخاب "Terminal" این کار را انجام دهید. لازم نیست هیچ چیزی را به عنوان مدیر اجرا کنید، اما اجرای آن با دسترسی مدیر نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

فرمان زیر را در ترمینال جایگذاری کنید:

Get-CimInstance win32_physicalmemory | Format-Table Manufacturer, @{Name = ‘Speed’;Expression = {“$($_.Speed)” + ‘MHz’}}, @{Name = ‘Capacity’;Expression = {“$($_.Capacity / 1gb)” + ‘GB’}}, MemoryType, Banklabel,Devicelocator,Partnumber -autosize

بخش MemoryType عددی را برمی‌گرداند که به شما می‌گوید رم از چه نوعی است. برای مثال، عدد ۰ به معنی "ناشناخته" است، اما مقادیر رایج ۲۵ (DDR3)، ۲۶ (DDR4) یا ۲۷ (DDR5) هستند. اگر عدد ۰ برگردانده شد، می‌توانید به جای آن شماره‌ی سریال (Part Number) را جستجو کنید تا بفهمید رم از چه نوعی است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50566 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1403/05/01 تعداد مشاهده: 32
سافت گذر